پاسخ به پرسش های شما

- آیا با گواهینامه رانندگی کشور فنلاند می‌شود در ایران رانندگی کرد؟
بله، گواهینامه ملی هر کشور از جمله فنلاند تا شش ماه از تاریخ ورود به ایران معتبر است و برای استفاده از این گواهینامه در ایران، وقتی وارد ایران شدید، گواهینامه رو از طریق یک دارالترجمه به فارسی ترجمه کنید و تا 6 ماه مجاز به رانندگی هستید. همچنین می‌توانید از فنلاند گواهینامه بین المللی بگیرید و با آن تا یکسال مجاز به رانندگی در ایران هستید.

- آیا می‌توان گواهینامه فنلاندی را به ایرانی تبدیل کرد؟

بله، راهنمایی و رانندگی ایران با بعضی از کشورها از جمله فنلاند قرارداد دارد و شما می‌توانید بدون آزمون گواهینامه فنلاندی را به گواهینامه ایرانی تبدیل کنید.

- آیا با گواهینامه ایرانی امکان رانندگی در فنلاند وجود دارد؟
بله، افرادی که در فنلاند اقامت دارند و آدرس ثابتی دارند با گواهینامه ایرانی می‌توانند به مدت دو سال رانندگی کنند و پس از آن باید گواهینامه فنلاندی اخذ نمایند.
اطلاعات بیشتر در مورد تعویض گواهینامه رانندگی خارجی با گواهینامه فنلاندی در آژانس حمل و نقل و ارتباطات فنلاند (Traficom)

آیا استفاده از سابقه بیمه خودرو ایران در فنلاند امکان پذیر است؟
بله، سابقه بیمه ای خودرو در ایران را باید از سایت بیمه مرکزی ایران استخراج کرد و بعد از ترجمه آن به فنلاند آورد (ارسال مدارک اسکن شده هم قابل قبول است) و در هنگام خرید خودرو در فنلاند و انتخاب شرکت بیمه با مکاتبه و ارسال مدارک و ترجمه آن به شرکت بیمه امکان بهره مندی از تخفیفات بیمه خودرو وجود دارد.
برای راهنمایی بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:


https://www.youtube.com/watch?v=CvohUCQjo5c

کلیه هزینه‌های کنسولی به صورت نقدی دریافت می‌گردد 

 - آیا روادید یا ویزای دو بار ورود هم در بخش کنسولی  صادر می‌شود ؟ 

بله . درخواست های روادید دو بار ورود هم مطابق روال معمول پذیرفته می‌شوند و پس از طی مراحل لازم و در صورت تایید مرکز ، روادید دو بار ورود برای متقاضیان محترم صادر می‌شود . شایان ذکر است هزینه روادید دو بار ورود 50 درصد بیشتر می‌باشد . 

----------------------

لطفا سئوالات کنسولی و امور ایرانیان خود را به consulate@iran.fi  و سوالات بازرگانی و اقتصادی 

خودتان را به commerce@iran.fi ارسال نمایید.